Ez a weboldal sütiket (cookiekat) tartalmaz annak érdekében, hogy a legjobbakat tapasztalja weboldalunkon. Sütiket használunk arra is hogy emlékeztessük Önt a beállításaira és statisztikát készíthessünk. Amennyiben elfogadja a beállítások változtatása nélkül, akkor az összes sütit megkapja majd a weboldalunkon. Amennyiben szeretné, bármikor megváltoztathatja a beállításokat.

Abroncsleírás

A BT-016 PRO kimagaslik a tömegből

Újabb Bridgestone siker: A Bridgestone zászlóshajója, a BT-016 PRO abroncs, első helyen végzett a PS motorkerékpár magazin 2011-es sportabroncs tesztjében. A forradalmi hipersport abroncs győzelmét kiemelkedő, kiegyensúlyozott teljesítményének köszönheti.

02 május 2011

Valentino Rossi

A Bridgestone’s Battlax BT-016 PRO Hipersport abroncs egyértelműen előrelépés, nem csak elődeihez képest, hanem versenytársaival összehasonlítva is.

A Bridgestone’s Battlax BT-016 PRO Hipersport abroncs egyértelműen előrelépés, nem csak elődeihez képest, hanem versenytársaival összehasonlítva is. A német PS motorkerékpár magazin 2011-es sportabroncs tesztjében, köszönhetően kimagasló vizes teljesítményének, és kiegyensúlyozott viselkedésének száraz körülmények között, a világ legnevesebb sportabroncsait megelőzve végzett az első helyen.

A PS, testvérlapjával, a Motorrad magazinnal közösen, tartott minden részletre kiterjedő tesztje során egy 2D-s rögzítő rendszert használtak száraz és vizes pályán is. A száraz tesztet egy 3050 méter hosszú pályán tartották, amelyen egyaránt találhatóak a sodrós, nagy ívű kanyarok, hirtelen irányváltások és szűk fordulók is. „Ideális helyszín sportabroncsok teszteléséhez”. A vizes pálya is meglehetősen hosszú, 1623 méteres. Itt hamar elválik ki a legény a gáton, hiszen amellett hogy lejt, még kifelé dőlő kanyarok is találhatóak rajta.

A hivatásos motorosok szubjektív véleményének figyelembe vétele mellett, az abroncsok pontokat kaptak olyan, objektíven mérhető adatok alapján is, mint a féktávok, vagy köridők. A kérdés, hogy miért fontosak a köridők? „Semmi sem fontosabb számunkra, mint az úttal való kapcsolat: [A köridők] megbízható információval szolgálnak, hiszen ha több visszajelzés, precízebb az irányíthatóság és nagyobb a tapadás a motoros nagyobb biztonságban érzi magát, és ez gyorsabb köridőket eredményez. Más szóval, a sebesség nagyon jó fokmérője a széles körben használható teljesítménynek.

A BT-016 PRO kiválóan vizsgázott száraz felületeken, „nagyon harmonikus benyomást tett”. Ugyanakkor az abroncs nedves felületen mutatta ki igazán foga fehérjét, és faképnél hagyta a mezőnyt: „A Bridgestone BT-016 PRO nagyon nagy meglepetést okozott a vizes teszten.” A BT-016 PRO-val értük el a legjobb köridőt és ennek volt a legrövidebb fékútja (48,2 m) 100 km/h-ról. Robert Glück, a PS tesztelője a következőket jegyezte meg:

„Természetesen, a kimagasló tapadás nagyszerű dolog, azonban én inkább az olyan, kiegyensúlyozott abroncsokat kedvelem, mint a BT-016 PRO. … Egyszerűen, mert mindig jól működnek, nem csak akkor amikor az idő napos és meleg.”

A PS véleménye? „Bravó! A BT-016 PRO igazán otthonosan érzi magát vizes körülmények között. Elsőosztályú!”

A német PS magazin 2011. májusi számában megjelent „Kleb Stoff” című újságcikk összefoglalása és fordítása.

Bravó! A BT-016 PRO igazán otthonosan érzi magát vizes körülmények között.