Ez a weboldal sütiket (cookiekat) tartalmaz annak érdekében, hogy a legjobbakat tapasztalja weboldalunkon. Sütiket használunk arra is hogy emlékeztessük Önt a beállításaira és statisztikát készíthessünk. Amennyiben elfogadja a beállítások változtatása nélkül, akkor az összes sütit megkapja majd a weboldalunkon. Amennyiben szeretné, bármikor megváltoztathatja a beállításokat.

Hírek


BATTLAX S20: a versenypályától az országútig

03 április 2012

Bár a MotoGP világa igen messze esik a mindennapi motorozástól, a versenyek során szerzett tapasztalatok felhasználásával a Bridgestone egyedülálló biztonságot és teljesítményt kínálhat vevőinek.

Ha valaha felmerült Önben a kérdés, miért fordít a Bridgestone annyi időt és pénzt a MotoGP-re, most már tudja a választ. Természetesen remek marketing és reklámlehetőség, de a legnagyobb előnye a technológia közútra történő fejlesztése.

Az abronccsal szemben támasztott legfőbb elvárások: a tapadás, tartósság és vezetési kényelem igénye éppolyan fontos a közúton, mint a versenypályán, és a MotoGP-ben a Bridgestone-nak a lehető legjobb tesztkörnyezet áll rendelkezésére e tulajdonságok fejlesztésére.

A világ legjobb pilótáival, csapataival és mérnökeivel együttműködve a Bridgestone nagy mennyiségű adatot gyűjthet az abroncsokról, mely nagy hasznára válik a közúti abroncsok fejlesztésében. A fejlesztések eredményessége a versenyeken igazolódik be – például köridős rekordok formájában –, a versenypályán szerzett tapasztalatok aztán a Bridgestone közúti abroncskínálatát gazdagítják.

Mivel a Bridgestone a MotoGP kizárólagos abroncsbeszállítója, közúti abroncsai igen sokat köszönhetnek a versenyabroncsok MotoGP-s génjeinek. A versenyabroncsoknál természetesen elengedhetetlen a nagy teljesítmény és a fokozott megbízhatóság, de mivel csökkent a gumikeverékek száma, a meglévőknek szélesebb hőmérsékleti és pályaviszonyokat kell átfogniuk, és rendkívüli tartósságot biztosítaniuk, hogy a pilóta választásának megfelelően a nagydíj teljes időtartama alatt kitartsanak.

A Bridgestone legújabb, a MotoGP-s technológia közúti alkalmazásán alapuló fejlesztése a BATTLAX Hyper Sport S20. A versenyabroncsokhoz fejlesztett legújabb technológiát felhasználó S20-at rendkívül gyors felmelegedés, kiváló nedves és száraz tapadás és vezetési kényelem jellemzi városi utcán, országúton és versenypályán.

A Bridgestone jól bevált mono-spiral övtechnológiáját (MSB) és a nagy húzószilárdságú kordbetétet (High Tensile Super Penetrated Cord – HTSPC) alkalmazó korszerű konstrukció optimális érintkezési felületet nyújt minden szögben, és így jobb tapadást biztosít minden körülmények között.

Az S20 futófelületét olyan, a mintázat közepén kiegyenesedő mintaárkok alkotják, melyek fokozzák a kanyarodási képességet kisebb kerékdőlési szög esetén. Az első abroncson az oldalsó mintaárkok kifutnak az abroncsvállra, kellemesebb vezetési érzetet biztosítva nagy szögnél és nagyobb tapadást nyújtva nedves és száraz úton.

A szilíciumban gazdag és a Bridgestone által szabadalmazott NanoPro-TechTM polimerrel dúsított új gumikeverék biztos tapadást nyújt hideg és felmelegedő abroncs esetén is a tartósság feláldozása nélkül, és fokozza a tapadást nedves úton és alacsony hőmérsékleten. 

Végül, egy lágyabb és egy keményebb keverékből optimálisan rétegzett háromrétegű gumikeverék (3LC) található az első és a hátsó abroncsban is, mely fokozza a tapadást száraz úton, valamint jó kanyarstabilitást és tartósságot biztosít.

Egy szóval, a Bridgestone BATTLAX Hyper Sport S20 MotoGP-s technológiája a teljesítmény, úttartás, kanyarodási tapadás és a tartósság optimális egyensúlyát nyújtja közúti abroncsként. A vezetők élvezhetik a fokozott felmelegedés előnyét és a minden időjárási viszonyok között biztonságot nyújtó tapadást.

Ha valaha felmerült Önben a kérdés, miért fordít a Bridgestone annyi időt és pénzt a MotoGP-re, most már tudja a választ.