Ez a weboldal sütiket (cookiekat) tartalmaz annak érdekében, hogy a legjobbakat tapasztalja weboldalunkon. Sütiket használunk arra is hogy emlékeztessük Önt a beállításaira és statisztikát készíthessünk. Amennyiben elfogadja a beállítások változtatása nélkül, akkor az összes sütit megkapja majd a weboldalunkon. Amennyiben szeretné, bármikor megváltoztathatja a beállításokat.

Hírek


A Bridgestone bevezeti a Battlax Hyper Sport S20

05 január 2012

A Bridgestone egy rangos sajtóteszten mutatta be a Battlax Hyper Sport S20 prémium abroncsot a portugáliai Portimão pályán 2012. március 14-20 között.

Több mint száz újságíró képviselte az európai és nemzetközi motoros sajtót az új Hyper Sport abroncs bemutatóján. Az újságírók maguk tesztelhették az abroncsot a 4,7 kilométeres Autódromo Internacional do Algarve pályán, ahol a FIM Superbike világbajnokságot rendezik, és amely a FIA Formula 1 teszthelyszíne. A második napon az újságírók országúti túrát tettek az S20-on Algarve-ban. Később a hét folyamán a Bridgestone európai vevőit is meghívta egy hasonló bemutatóra és tesztvezetésre Portimãoba.

A Bridgestone MotoGP technológiájával készült

Az S20 prémium motorabroncs, melynek nevében először használják az „S”-t a sportabroncs jeleként, kiegészíti a Bridgestone Hyper Sport termékcsaládját, melyhez többek között a Battlax BT-016 Pro és a BT-016 is tartozik.

Az S20-at úgy fejlesztették, hogy megfeleljen a 600-1300 cc nagyteljesítményű motorokat kedvelő sportos európai vezetők igényeinek, akik kiváló irányíthatóságot várnak nedves és száraz viszonyok között és minden úttípuson: országúti túrázásnál, kanyargós hegyi utakon, városi utcákon és a versenypályán. A Bridgestone mérnökei a MotoGP-s tapasztalataikat hívták segítségül a tervezésnél.

„Az új S20 teszteredményei azt mutatják, hogy a Bridgestone sikeresen alkalmazza MotoGP-s technológiáját közúti abroncsok gyártásánál. Eddig az S20 a MotoGP abroncsokhoz legközelebb álló sorozatban gyártott abroncs, így bármely más abroncsnál többet hasznosít a Bridgestone MotoGP-s tapasztalataiból” – nyilatkozta Vincent Van Houtte, Manager Motorcycle Tyre Products, Bridgestone Europe.

Nagyobb érintkezési felület minden szögben

A BT-016 Pro abronccsal összehasonlítva az S20 jobb irányíthatóságot biztosít nedves és száraz úton és rendkívül hosszú az élettartama. A Bridgestone jól bevált mono-spiral övtechnológiáját (MSB) és a nagy húzószilárdságú kordbetétet (High Tensile Super Penetrated Cord – HTSPC) úgy optimalizálták, hogy nagyobb érintkezési felületet nyújtson minden szögben és így jobb tapadást biztosítson mindenféle körülmények között. Kisebb kerékdőlési szög esetén a nagyobb érintkezési felület kellemesebb érzetet ad és fokozza a vezetési kényelmet, közepes és nagy szögnél pedig javul a kanyarstabilitás.

Az S20 futófelületét olyan, a mintázat közepén kiegyenesedő mintaárkok alkotják, melyek fokozzák a kanyarodási képességet kisebb kerékdőlési szög esetén. Az első abroncson az oldalsó mintaárkok kifutnak az abroncsvállra, kellemesebb érzetet biztosítva nagy szögnél és nagyobb tapadást nyújtva nedves és száraz úton. A hátsó abroncs szélesebb mintaárkai biztos tapadást nyújtanak nedves úton.

„Az S20 nagy érintkezési felülete és tapadása MotoGP-s génjeinek köszönhető. A sportos vezetők teljes biztonsággal vehetik a kerékdőlési szögeket” – nyilatkozta Dominique Plom, Assistant Manager, Field Engineer, Bridgestone Europe.

Azonnali tapadás

A szilíciumban gazdag és a Bridgestone által szabadalmazott NanoPro-TechTM polimerrel dúsított új gumikeverék, mely csökkenti az abroncs forgása közben fellépő hőfejlődést, fokozott tapadást biztosít nedves úton és alacsony hőmérsékleten. Így biztonságos tapadás érhető el már a hideg gumi esetében is anélkül, hogy csökkenne akár az első, akár a hátsó abroncs futásteljesítménye. 

Egy lágyabb és egy keményebb keverékből optimálisan rétegzett háromrétegű gumikeverék (3LC) található az első és a hátsó abroncsban is, mely fokozza a tapadást száraz úton, valamint jó kanyarstabilitást és futásteljesítményt biztosít.

Új nedves tapadási rekord

A Bridgestone BT-016 Pro-val összehasonlítva a teszteredmények azt mutatják, hogy az új S20 fokozott tapadást nyújt száraz úton, valamint jobb kanyarodási képességet és kiváló sportos irányíthatóságot biztosít. Versenypályán nagy kanyarstabilitást és gyorsabb köridőt tesz lehetővé az első és hátsó abroncs jobb és kiegyensúlyozottabb tapadásának köszönhetően.

A Bridgestone tesztjei azt mutatják, hogy az S20 nedves tapadása még a ma már szabványnak számító BT-016 Pro abroncsénál is jobb. Az eredmények a fokozott tapadásból fakadó kiváló stabilitást is igazolják, mely könnyű irányíthatóságot biztosít szakadó esőben is.

A fokozott tapadás nem megy a futásteljesítmény rovására. A Bridgestone tesztjei igazolták, hogy az új S20 gumikeverék rendkívül kopásálló, nagy futásteljesítményt téve lehetővé mind az első, mind a hátsó abroncsnál.

Az új prémium Battlax Hyper Sport S20 2012. januártól kapható Európában négy első és hét hátsó abroncs méretben.
A Bridgestone MotoGP technológiájával készült.