Ez a weboldal sütiket (cookiekat) tartalmaz annak érdekében, hogy a legjobbakat tapasztalja weboldalunkon. Sütiket használunk arra is hogy emlékeztessük Önt a beállításaira és statisztikát készíthessünk. Amennyiben elfogadja a beállítások változtatása nélkül, akkor az összes sütit megkapja majd a weboldalunkon. Amennyiben szeretné, bármikor megváltoztathatja a beállításokat.

Tanácsok

Abroncsok eltávolítása a felniről és csere (Abroncsszerelés)

02 május 2012

Valentino Rossi

A Bridgestone, az Ön biztonsága érdekében, erőteljesen ellenzi az otthoni motorkerékpár-abroncs szerelést.

A Bridgestone, az Ön biztonsága érdekében, erőteljesen ellenzi az otthoni motorkerékpár-abroncs szerelést. Az abroncsok eltávolítása a felniről, illetve azok cseréje veszélyes lehet. Ha az abroncsok felszerelését, nem megfelelő szerszámokkal, technikával, a kellő szakértelem hiányában kísérli meg, az az abroncs robbanásszerű defektjéhez vezethet, ami súlyos vagy halálos sérülést okozhat. A legjobb, ha az abroncsszerelést egy szakértelemmel rendelkező abroncskereskedőre, vagy szakemberre bízza.

Ha ennek ellenére mégis úgy dönt, hogy maga szereli fel abroncsait a motorkerékpárra, fogadja meg és tartsa be a be a következő tanácsokat:

Hacsak nem Ön végzi a felszerelést, mindig álljon megfelelő távolságra az abroncs felszerelésének folyamat során. Ez különösen fontos az abroncs felfújása során. Ha az abroncs nem megfelelően van felszerelve, robbanásszerű erővel szakadhat ki és súlyos, vagy halálos sérülést okozhat.

Sose szerlejen személyautó-abroncsot motorkerékpár felnire.

A következők súlyos vagy halálos sérülést okozhatnak:

Nem megfelelő abroncs és felni választása. Az abroncsbak meg kell felelnie a felni szélességének és átmérőjének. Például, 16 hüvelykes felnikre 16 hüvelykes abroncsokat szereljen.
Az abroncs és a felni átvizsgálásának elmulasztása. A felnin nem lehet repedés, benyomódás, lepattanás és rozsda. Az abroncs peremén nem lehetnek sérülések, vágások és defekt nyomai.
A maximális abroncsnyomás túllépése. az oldalfalak behelyezéséhez az abroncsot 0/4 Bar / 40 PSI érték alá kell fújni. Mielőtt az abroncsokat felfújná a járműhöz ajánlott nyomásértékre mindenképpen győződjön meg arról, hogy a peremek megfelelően illeszkednek-e. Ha a gyártó ilyen szerelést javasol, „Tubeless” (belső nélküli) jelölésű felnikre csak „tubeless” abroncsokat szereljen. Néhány felni esetében gumibelső használata szükséges. A belsővel használatos abroncsot csak belsővel használható tárcsára szereljen fel, miután beszerelte a megfelelő belsőt.

Radiál abroncsokhoz ne használjon „nem radiál” gumibelsőt. Ellenőrizze, hogy a a belső jelölése illeszkedik-e a radiál abroncs jelöléséhez, mielőtt olyan felnire szerelné, amelyikhez gumibelső használata szükséges.
Minden esetben, ha elkopott motorkerékpár-abroncsot cserél a szelepet is újra kell cserélni a felniben.
Az abroncs/felni szerelés során soha ne használjon gyúlékony anyagokat. A szerelés során soha ne gyújtson meg gyúlékony anyagokat, a munka megkönnyítése érekében.

Felni mérete
Nagyon fontos, hogy az abroncsokat megfelelő méretű felnire szerelje. Győződjön meg arról, hogy az abroncs mérete megfelel a felni méretének. A nem megfelelő felni negatív hatással lehet a kezelhetőségre és stabilitásra. Ellenőrizze, hogy megfelelő távolság van-e az abroncs és a lengőkar illetve sárvédők között.

Kerék kiegyensúlyozás
Az abroncs eltávolítása vagy cseréje után, a vibrációk és a gyors gumikopás elkerülése érdekében, nagyon fontos az abroncs/kerék kiegyensúlyozása a használat előtt. Mindemellett keressen bármilyen hibát a felniken, mert ezek hatással lehetnek a kiegyensúlyozottságra.

Abroncsméret kiválasztása
Minden motorkerékpárt a gyártó előírásainak megfelelő méretű abronccsal kell szerelni, az adatok megtalálhatóak a kezelési útmutatóban, vagy a gyártó weboldalán. Ha a gyártó ezt írja elő, mindenképpen radiál szerkezetű abroncsokat szerelje a motorkerékpárt.

Első és hátsó abroncs kiválasztása
Az optimális teljesítmény érdekében, nagyon fontos, hogy egymásnak megfelelő első és hátsó abroncsot válasszon. Ha a motorkerékpárt, helytelenül radiál és diagonál abroncsokkal szereli azzal komoly veszélyhelyzetet idézhet elő. Motorkerékpárja kezelhetőségére ez nagy hatással lehet. Ennek eredményeképpen súlyos, vagy halálos balesetet szenvedhet. A megfelelő csereabroncs kiválasztásához olvassa el a kezelési útmutatót, vagy kérje a helyi kereskedő segítségét.

A „Front Wheel” jelölésű abroncsokat csak az első kerékre, a „Rear Positions” jelölésű abroncsokat csak a hátsó kerékre szerelje.

Néhány motorkerékpár radiál abronccsal van szerelve. Vegye fel a kapcsolatot
mielőtt új radiál kialakítású abroncsokat szerelne fel, így biztosan a megfelelő specifikációjú radiál abroncs készlet kerül a motorkerékpárra.

Ha a kopott hátsó abroncs mellé új első abroncsot szerel, az instabilitást okozhat.

Gumibelsők
Ha olyan felnire, amelyhez gumibelső szükséges, új abroncsot szerel, új gumibelső beszerelése is szükséges. A régi belsők megnyúlhattak, így meggyűrődhetnek, ami a belső meghibásodását okozhatja. Ellenőrizze a gumibelsőn található méretet, hogy az megfelelő-e az abroncs méretéhez. Ne szereljen gumibelsőt radiál abroncsokba, illetve ne szereljen gumibelső használatát igénylő felnikre radiál abroncsokat, hacsak az abroncsgyártó kifejezetten nem írja ezt elő.

A Bridgestone, az Ön biztonsága érdekében, erőteljesen ellenzi az otthoni motorkerékpár-abroncs szerelést.