Ez a weboldal sütiket (cookiekat) tartalmaz annak érdekében, hogy a legjobbakat tapasztalja weboldalunkon. Sütiket használunk arra is hogy emlékeztessük Önt a beállításaira és statisztikát készíthessünk. Amennyiben elfogadja a beállítások változtatása nélkül, akkor az összes sütit megkapja majd a weboldalunkon. Amennyiben szeretné, bármikor megváltoztathatja a beállításokat.

Tanácsok

Abroncsnyomás / felfújás

08 május 2012

Valentino Rossi

Mindig győződjön meg arról, hogy az első és hátsó abroncs megfelelően fel van-e fújva, és rendszeresen ellenőrizze a keréknyomást. A keréknyomás közvetlen hatással, van abroncsainak kopására és teljesítményére.

Mindig tartsa fenn a motorkerékpár gyártója által javasolt nyomást mindkét abroncsban. Ez nagyon fontos az abroncs biztonságossága és futásteljesítménye szempontjából. A javasolt abroncsnyomás értéket (hideg állapotban) megtalálja motorkerékpárja kezelési útmutatójában. Néhány motorkerékpár esetében az első és hátsó abroncsokhoz tartozó nyomásérték eltérhet. Az abroncs oldalán található érték a maximális nyomásra vonatkozik. Előfordulhat, hogy ezek a nyomásértékek megegyeznek a gyártó által megadott nyomásértékkel.

Túl alacsony nyomású abroncsokkal veszélyes motorozni. Az abroncsokban nagymértékű hő keletkezik, amely az abroncs hirtelen meghibásodását okozhatja, amelynek súlyos, vagy halálos sérülés lehet az eredménye.

A túl alacsony nyomás:

Károsíthatja az abroncsot, és annak meghibásodását okozhatja
Negatív hatással lehet a jármű kanyarodási jellemzőire
Csökkenti az abroncs élettartamát
Növeli az üzemanyag-fogyasztást
Anyag fáradásos repedéseket okozhat


Az is veszélyes lehet, ha túl sok levegő van az abroncsokban. Az abroncsot egy hirtelen behatás könnyebben kivágja, kiszúrja, vagy kiszakítja. Ennek eredmény súlyos, vagy halálos sérülés lehet. Ne lépje túl az abroncs oldalfalán feltűntetett nyomásértéket. A javasolt abroncsnyomást keresse meg kezelési útmutatójában.

Soha ne fújjon fel abroncsot, ha az nincs rögzítve a motorkerékpárhoz, vagy abroncsszerelő-géphez. A rögzítetlen abroncs felfújása veszélyes lehet. Ha kidurran, nagy erővel repülhet el, és súlyos, vagy halálos sérülést okozhat.

Abroncsnyomás ellenőrzése
Az abroncsnyomást minden héten legalább egyszer, és hosszabb utak előtt ellenőrizze. Fontos, hogy pontos nyomásmérőt használjon.
A keréknyomást „hideg” abroncson ellenőrizze. AZ abroncs akkor „hideg”, ha a motorral kevesebb mint 1,5 kilométert ment, alacsony sebességgel, vagy az már legalább három órája áll.
Ha az abroncsok melegek, adjon hozzá 0,28 bar-t / 4 p.s.i-t a javasolt hideg nyomásértékhez. Ellenőrizze újra a nyomásértéket, amikor az abroncs már lehűlt.
Meleg abroncsból soha ne engedjen ki levegőt, a hideg nyomásérték eléréséhez. A normál motorozás során az abroncsok felmelegednek és nagyobb nyomásérték szükséges. Ha a meleg abroncsokból levegőt enged ki, lehet hogy veszélyesen alacsony nyomást idéz elő.
Ha az abroncs havi nyomásvesztesége nagyobb mint 0,14 bar / 2 psi, lehet hogy a szelep, az abroncs, vagy a keréktárcsa megsérült. Keresse fel kereskedőjét vizsgálat céljából.

Szelepek és szelepsapkák
A régi vagy sérült szelepek ereszthetnek. Cserélje ki azokat amikor új abroncsot szereltet fel. Használjon szelepsapkákat (kézzel meghúzva), így távol tarthatja a port és a nedvességet a szeleptől, és segít megakadályozni a levegőszivárgást.

Mindig győződjön meg arról, hogy az első és hátsó abroncs megfelelően fel van-e fújva, és rendszeresen ellenőrizze a keréknyomást. A keréknyomás közvetlen hatással, van abroncsainak kopására és teljesítményére.