Tyre Talk

Tatabánya termelő kft. Megnégyszerezheti gyártókapacitását 2020-ra

A vállalat egy éven belül 20 százalékkal tervezni növelni alkalmazottai létszámát

Tatabanya Crew

Környe, 2016. június 01 – A jelenleg is zajló kapacitásbővítő beruházásnak köszönhetően a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. 20 százalékkal tervezi megnövelni alkalmazottainak számát, továbbá 2020-ig megnégyszerezheti abroncsgyártó kapacitását, így termelését a jelenlegi évi 1,8 millió abroncsról 7,2 millióra növeli. A vállalat a közelmúltban a Bridgestone belső auditálása során eredeti beszállítói tanúsítást szerzett, és a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. tervei között szerepel, hogy 2017-től vezető autómárkák számára közvetlenül szállítson gumiabroncsokat.

A négy évvel ezelőtt megkezdett kapacitásbővítő beruházásnak köszönhetően a vállalat mind a gyártókapacitás, mind pedig az alkalmazottak létszámában jelentős bővülést ért el. Jelenleg több mint 230 abroncsméret készül a cég teljesen automatizált BIRD-X (Bridgestone Innovative and Rational Development) gyártósorán, valamint az újonnan telepített gyáregységében, így 2015-ben összesen 1,8 millió db ultra magas teljesítményű (magas sebességindex, nagyméretű, elsősorban prémium kategóriás autókra gyártott) abroncs készült a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. üzeméből. Ahogyan a hagyományos gyártóüzemben folyamatosan bővül a már aktív és működő gyártósorok száma, a vállalat gyártókapacitása is ennek megfelelően, dinamikusan bővült: 2020-ra a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. tervei szerint a jelenleg gyártott abroncsok számát megnégyszerezheti, vagyis évente 7,2 millió darab legyártott abroncsra emelheti.

Nem csak abroncsgyártás

A Bridgestone Corporation-t, a világ piacvezető gumi és gumiabroncs gyártó vállalatát 1931-ben alapította Shojiro Ishibashi. A cég megörökölte alapítója nevét: a „ishi” japánul „követ” jelent, míg a „bashi” japán jelentése „híd”. A Bridgestone nem csak abroncsokat gyárt: teljes termékportfóliója 84%-át alkotják különböző gumiabroncsok (gépkocsi, motor, teherautó, mezőgazdasági, munkagépekre tervezett, sőt repülőgép abroncsok), míg portfóliójának fennmaradó 16%-át olyan termékek teszik ki, mint a gépkocsi alkatrészek (zajcsillapítók, kormánykerekek), ipari gumitermékek (pl. tetőszerkezetek és szigetelőanyagok), vegyszerek (pl. építőanyagok és habok), sőt, még sporttermékek (kerékpárok, golflabdák, szörfdeszkák és csónakok) is

Tatabanya Production

Globális export helyi beszállítókkal Tatabányáról

A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. teljes termelési volumenének 99,96%-át exportálja. A vállalat legfontosabb exportpiacai Németország, Lengyelország, Olaszország, Spanyolország és Franciaország, de termékei értékesítésre kerülnek tengeren túli piacokon is, köztük is elsősorban Mexikóban, az Egyesült Államokban, Japánban és Törökországban.

Termékei előállításához a Bridgestone Tatabánya elsősorban helyi és regionális beszállítóktól szerzi be az alapanyagot. A vállalat több mint 700 magyar beszállítóval áll szerződéses kapcsolatban, amelyek rövid szállítási határidővel, a termeléshez rugalmasan igazodva és a rövid ellátási útvonal miatt alacsony szén-dioxid kibocsátás mellett képesek biztosítani a gyár alapanyag ellátását.

“A folyamatban lévő kapacitásbővítő beruházásnak köszönhetően vállalatunk már most teljesíti a korábban meghatározott legfontosabb célkitűzéseit, miközben további növekedési lehetőségek kapujához ért. A 2016. áprilisban megszerzett OEM (eredeti beszállító) minősítés lehetővé teszi számunkra, hogy már 2017-től vezető nemzetközi autógyártók számára is szállítsunk gumiabroncsokat, amivel párhuzamosan elérjük azt az üzleti célunkat is, hogy gyártókapacitásunk 2020-ra a jelenlegi négyszeresére bővüljön. Vállalatunk célja az, hogy a Bridgestone Csoport meghatározó, legfejlettebb technológiával rendelkező európai gyárává váljon, amely folyamatban elsősorban képzett munkatársainkra valamint a helyi önkormányzatokkal és országosan is elismert egyetemekkel megkötendő jövőbeni megállapodásainkra építünk.” – mondta Fernando del Cerro, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. gyárigazgatója

Együttműködésen alapuló humán erőforrás stratégia

Komárom-Esztergom megyében számos nagyvállalat szembesül azzal a kihívással, hogy növekedési terveinek megvalósításához egyre nehezebben talál szakképzett munkaerőt. E kihívásra válaszul a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. egy integrált humán erőforrás stratégiát alakított ki. Ennek keretében a vállalat együttműködik Tatabánya Önkormányzatával a megfelelő képzettségű szakemberek megtalálásában, akik technikai ismereteit és felkészültségét az Edutus Főiskolával együttműködve igyekszik fejleszteni, mindezek mellett pedig támogatja műszaki és angol nyelvi továbbképzések és tréningek megvalósítását is. A vállalat célja, hogy ezt az együttműködési modellt kiterjessze műszaki egyetemek és főiskolák körére is, annak érdekében, hogy a végzős mérnökhallgatók számára gyakornoki pozíciókat tudjon felajánlani.

A Bridgestone jó úton halad afelé, hogy a Magyar Kormánnyal 2012-ben megkötött stratégiai partnerségi megállapodásban meghatározott foglalkoztatási célokat teljesítse. A vállalat magasan képzett munkavállalóinak száma jelenleg közöl 700 fő, amelyet a cég 2017-re, 20%-al 840 főre tervez emelni.


További információkért keressen bennünket: 

Boros Panna / Tóth Csaba Gábor 
Premier Kommunikációs Iroda 
Tel: 1/483-1860; 30/396-6089 
Email: sajto@premiercom.hu