FAQ

Általános

  • Hogy találom meg könnyen a Bridgestone abroncsok terhelési kapacitását?

    A terhelési kapacitást csillagokkal (*) jelölik radiál abroncsok esetében és diagonál abroncsok esetén a rétegek számával. Nagyobb terhelési kapacitás esetén több csillaggal jelölik ( *-től ***-ig) vagy ha a réteg száma több. Az MS jelölés (kizárólag a Bridgestone kapacitás jelölésére) a sokcsillagos jelölés és azt jelenti, hogy ez az abroncs mindkét gépre alkalmas, mind a rakodóra mind a földmunkagépre és a jelölés attól függ milyen felhasználás közt használják az abroncsokat.

  • Mit jelent az Abroncs Mintamélység Osztályozása?

    A bánya-és földmunkagép abroncsokat átmérő, terhelhetőség, nyomás és sebesség szerint osztályozzuk. Ez a zosztályozás sztenderd és minden résztvevő által meghatározott (abroncsgyártók, járműgyártók, stb. …). Minden bánya- és földmunkagép abroncs a TRA normái szerint regisztrálva van. (Tyre and Rim Association).
    Jelölések

    A betűk jelentik, hogy milyen járműre szerelhető az abroncs:
    L = Rakodó
    E = Földmunkagép
    G = Földgyalu
    Osztályozás
    A szám jelenti az abroncs mintamélységét:
    2 vagy 3 = Normál mintamélység (100%)
    4 = Nagy mintamélység (150%)
    5 = Extra-nagy mintamélység (250%)

    TRA által Abroncs Mintamélység Osztályozása

  • Milyen információkat találok az abroncsaim oldalfalán?

    Az abroncs jelölésről további információkat itt talál, a felhasználás szerint csoportosított abroncsokról.

Abroncskarbantartás

  • Az abroncsokat meglehet javítani, ha megsérület?

    A gumiszerviztől függ, hogy megéri-e javítani az abroncsot vagy sem. A gumiszerviz összehasonlítja, a javítás költségét és a az abroncsban lévő lehetséges futásteljesítményt és ez alapján összegzi:
    a minta optimális használhatóságát
    az abroncs kilométerre vetített legkedvezőbb szervizköltséget óránként

  • Hogyan tudom abroncsaimat felfújni?

    A bánya-és földmunkagép abroncsok szerelése egy komplex feladat és szigorúan az előírások alapján kell végezni. Egy tapasztalt, felszerelt és hozzáértő szerelőnek kell végeznie.

  • Miért olyan fontos az abroncsaim gumiabroncsnyomása?

    Az abroncs belsejében levegő van, ami fenn tudja tartani a súlyt és ne ma karkasz, ami tartja.
    Az abroncsnak ezért optimális mértékben kell deformálódnia ahhoz, hogy a súlyt szállítani tudja , annak érdekében, hogy az abroncsnyomás reagáljon erre a súlyra.
    A túl alacsony abroncsnyomás az abroncs túlzott deformációját jelenti, ami mechanikai súrlódást eredményez, ez pedig hőt generál.
    A túl magas abroncsnyomás csökkenti az abroncs természetes deformációjának mrétékét, ami szintén kárt okozhat vagy akár az abroncs felrobbanását is.

    Az abroncsnyomást meghatározza:
    • A járműgyártó előírása
    • Az abroncs műszaki jellemzői
    • A munka jellege, amit a jármű végezni fog
    • A felület, amin a jármű dolgozni fog