A Bridgestone OTR részlege külön egységként működik a személygépkocsi és kamion/busz területen 1989 óta. Ez  a Bridgestone számára a többi gyártónál jobban lehetővé tette az OTR piacra koncentrálást  és speciális igényeket kielégítő berendezések fejlesztését, kielégítve ezzel az egész világon az ügyfelek egyenletes abroncs minőségre vonatkozó igényét. Vezető ipari technológia A korszerű, speciális szoftver  lehetővé tette a Bridgestone számára abroncsok különböző módokon történő kifejlesztését az abroncs viselkedésének különböző helyzetekben történő modellezésével, ami rendkívül tartós abroncsokat eredményezett. Ez az eljárás egyszerűsíti az abroncs fejlesztési folyamatot és csökkenti a fejlesztés időtartamát. Ugyanakkor a Bridgestone folytatta az abroncsokkal kapcsolatos molekuláris szintű ismeretek felhalmozását , ami elősegíti a keverési arány optimalizálását és a karbon, szilícium és a gumi kölcsönhatását. Ez a tudomány nem csupán környezetbarátabb abroncsok kifejlesztését eredményezte - főleg a Bridgestone Ecopia abroncsai személygépkocsik és haszonjárművek számára, ami az alacsonyabb gördülési ellenállás révén a teljesítmény mutatók romlása nélkül csökkentette az üzemanyag fogyasztást - hanem sikeresen hosszabbította meg az élettartamot a terep abroncsok esetében. A legkorszerűbb technológia és az alkotórész keverékek optimalizálása révén a Bridgestone a különféle TKPH igények kielégítésére alkalmas abroncsok kifejlesztésére vált képessé. A cég folytatja jelentős összegek beruházását az OTR abroncs kutatásba és fejlesztésbe, amelynek célja a termékminőség és a teljesítmény javítása. A Bridgestone az abroncs minőség biztosításához például korszerű technológiát, pld. röntgen és szuperszonikus vizsgálatokat  alkalmaz.  

Növekvő termelés a bányászati, nagyméretű OTR abroncsok területén 

A Bridgestone OTR abroncsokat a cég  Shimonoseki, Hofu és  Kitakyushu telephelyein gyártják Japánban. A fokozódó globális ipari termelés, különösen az utóbbi években Ázsiában, fokozott igényt generált bányászott és fejtett ásványok vonatkozásában, ami megnövelte a bányászati járművek iránti keresletet.  Szuper-méretű, nagy volumenű hasznos terhelésű, 400 tonnás járművek terjedtek el. A 2009-ben megnyitott Kitakyushu azért épült, hogy választ adjon a világban megnövekedett ultra-nagy OTR abroncsok kihívásaira, amelyeket a Shimonoseki, már a világ legnagyobb OTR abroncs üzeme, sem képes kielégíteni.   

Hasonló módon, a jelenleg építés alatt álló, új Aiken County (South Carolina, USA) üzem is segít kielégíteni az ultra-nagy OTR abroncsok irányt a bányászat és a kőfejtő ipar által támasztott  igényeket  az amerikai államokban. Ezen az úton haladva a Bridgestone olyan termelő rendszert épít, amely folyamatosan képest választ adni a piaci igények gyors változásaira és megfelelő időben ellátni a vevőket  világklasszis termékekkel.