A Bridgestone 2004 júniusában avatta fel a Róma közeli Apriliában, a Bridgestone Műszaki Központtól (TCE) 30 km-re délre eső, korszerű Európai Tesztpályáját. A 144 hektárt elfoglaló és 4 km hosszúságú ovális körpálya a Bridgestone legmodernebb, egész évben használható teszt létesítménye Európában.

Ezen az alapvető jelentőségű tesztpályán a személygépkocsik, haszonjárművek, kamionok, buszok, mezőgazdasági gépek és motorkerékpárok abroncsainak új generációit tesztelik. A kezdeti forma a Bridgestone fontos és jelenleg is folyamatban lévő európai kutatási, gyártási és marketing beruházási tervének részét képezi és fontos bizonyítéka a cég európai üzleti terjeszkedési szándékainak.

Precíziós tesztelés minden burkolat típuson

Az abroncsok világában az egyik legkorszerűbb tesztpálya, az EUPG, abroncsok tesztelésére és tervezésére szolgál a legkorszerűbb út szimulációs berendezésekkel. Az igen szűk tűrések tökéletes síkfekvést garantálnak, ami rendkívül pontos és részletes méréseket biztosít az objektív és szubjektív elemzésekhez a zaj interferenciáktól függetlenül. A különböző, speciális anyagok és anyag kombinációk felületek széles skáláját hozzák létre, amelyek az Európában előforduló legtöbb útviszonyt képesek reprodukálni.

A méret és a folyamatosan monitorozott aszfalt feltételek a Bridgestone és a járműgyártók számára a lehetséges manőverek és tesztek végtelen variációit kínálják teljes biztonságban és ellenőrzött feltételek mellett.

Nagysebességű tesztelés

A létesítmény „sztárja” a 4 km-es ovális pálya, amely négysávos, 15 m széles északi egyenest és 9 sávos, 35 m szélességű déli egyenest tartalmaz. A konfiguráció jelentős sáv váltásokat tesz lehetővé a nagyteljesítményű, maximum 250 km/h sebességre képes  gépkocsik számára.

A döntött kanyarok maximális szöge 37°, ami nagysebességű úttartási tesztek végrehajtását teszi lehetővé különösen az ultra-nagy teljesítményű gumik fejlesztéséhez.  A nagysebességű pályán haladó tesztpilóták által vizsgált tulajdonságok a sávváltás, a linearitás, az egyenes vonalú stabilitás, a szlalomozás és a gáz elvétel.  

A spektrum másik végpontját a linearitást és a szlalomot vizsgáló lassú teszt, amelyet széles egyenes szakaszokon végeznek az összes Bridgestone és Firestone abroncsra.

Komplett adatok

Az ovális pálya belsejében 9 hektáros fekete tó található a gyorsulási és fékezési dinamikus tesztekhez a járművek széles választékához. E dinamikus tesztek közül a legtöbb az Európai Műszaki Központ  modellezési és szimulációs szoftvereiből származó adatok ellenőrzésére szolgál.   

Az EUPG különleges előnye, hogy az ovális és dinamikus tér összeköttetésben áll egymással.  Ez lehetővé teszi a vezetők számára a sebesség határértékig történő fokozását és a dinamikus térbe maximális sebességgel történő belépést abszolút biztonságos körülmények között úgy, hogy a maximális információ szerzéshez minden szükséges manőver végrehajtható legyen.

A 4 km hosszú és 8 m széles száraz pálya is a tesztpálya részét képezi. A komplett pálya nagy, közepes és alacsony sebességű területeket kínál  különböző sarkokkal, ívekkel és lejtőkkel. A vezetők itt minden száraz területet vizsgálhatnak oldal stabilitás, kormányzási pontosság, terhelés áthelyezés és tapadás vonatkozásában.

Az abroncsokkal/futási zaj vonatkozásában az EU irányelveknek és az ECE rendeleteknek megfelelő abroncsok fejlesztéséhez az EUPG zaj tesztelő pályát kínál. A zaj fejlesztési munka az NVH (zaj, vibráció és érdesség) pályáknak köszönhető, amelyek 400 m x 3,2 m méretűek 10-ig terjedő kapacitással.

Korszerű pályák nedves útfelületekkel

A csúszó pályán belül az öt felületből álló csoport az oldalirányú nedves megcsúszást vizsgálja különböző súrlódási együtthatók mellett (60-140 m átmérő).

Az automatikus vízszóróval és rekuperációs rendszerrel ellátott medence a kétirányú kanyarodási és „hidroplán” (óramutató járással egyező és azzal ellentétes) tulajdonságokat vizsgálja.

A hosszirányú „hidroplán” tulajdonságokat egyenes szakaszon értékelik (120 m x 5 m) korszerű vízszóró rendszerekkel, amelyek a tesztelési követelményektől függően a bal vagy a jobb oldal  vagy akár a teljes sáv feltöltésére is képesek.

Aszfalt és beton burkolatú, száraz és nedves fékező sávok (120 m x 3,5 … 7,5 m) is rendelkezésre állnak.

A területen a mintázat és szövetváz élettartam és a tartósság vizsgálatához két traktor kör  (75 m átmérő - 7 m szélesség)  található, amelynek közelében mezőgazdasági gép/kamion ill. busz garázst létesítettek.

A sokféle kanyarodási ívvel rendelkező nedves sáv (1,6 km x 8 m) a normál és nagyteljesítményű járművekhez szolgál különböző sebességekkel történő teszteléséhez.  Egy korszerű öntöző rendszer, ami a földből jön ki, lehetővé teszi az autósok számára, hogy még hatékonyabban teszteljenek és mindamellett még a környezetet is kíméli.

Külön, lágy pálya  (3,9 km) szimulálja a vidéki útviszonyokat. A különböző aszfaltoknak köszönhetően a vezetők mind a vezetési kényelmet, mind a „valós életet” megtestesítő kezelési lehetőségeket vizsgálhatják.

Külön területet tartanak fenn a specifikus európai címkézési tesztekhez.

Az átfogó, egész évben használható tesztelési létesítmény a Bridgestone számára a szükséges külső téri vizsgálatok lefolytatását teszi lehetővé mind szubjektív, mind objektív megközelítésben, egyetlen helyen, száraz és nedves felületen, ami a Bridgestone-t stratégiai előnyhöz juttatja a még kiválóbb  abroncs  tulajdonságok elérését célzó versenyben.

Bridgestone  Európai Oktatási Központ

Az Európai Oktatási Központot (EUEC) a Bridgestone az EUPG területén hozta létre 2005 májusában. Az EUEC egy intézményben testesíti meg a kiváló Európai Oktatási Központot és annak Kommunikációs Központját. Az EUEC szerepe ezért az, hogy a Bridgestone know-how-t és  DNS-t közvetítse a belső és külső részvényesek felé műszaki és gazdasági oktatás, látogatások és rendezvények formájában.

Az EUPG által létesített oktatási központ kedvező lehetőségeket is jelent a küldöttek számára átfogó és hatékony tanulási folyamatban való részvételhez, amelyben az oktatás jól felszerelt osztálytermekben, abroncs szerelő/leszerelő műhelyekben és kerék diagnosztikát végző, a legkorszerűbb berendezésekkel ellátott garázsokban történik, a Bridgestone termékek pedig valódi teszt vezetések során, az adott célra létesített útpályákon, biztonságos tesztelési környezetben vizsgálhatók.

Média információ: Károlyi Kata +36 20 346 9938

További médiaanyagok a www.bridgestonenewsroom.eu weboldalon.