A Bridgestone VT-TRACTOR fejlesztése és tesztelése a Rómához közeli Európai Műszaki Központban (TCE) (Olaszország) történt, gyártása pedig kizárólag a  (Puente San Miguel (PSM) gyárban, Spanyolországban történik.

Fejlesztés az Európai Műszaki Központban

A TCE vezető szerepet képvisel az anyag kutatásban, az abroncs konstrukcióban, a prototípus gyártásban és valamennyi fajta belső tesztelés területén. A teljes, 32 hektáros, mintegy  17,000 m2  fedett területtel rendelkező komplexumon belül konstrukciós és fejlesztő egységek sokasága található. 2010-ben a TCE új belső egységekkel, ill. új, korszerű berendezésekkel felszerelt fizikai és kémiai laboratóriumokkal bővült.

A TCE tesztelési kapacitásait egy 3 m-es, dob beállításával tovább bővítették, amely a külső téri alkalmazás előtt  bármely méretű abroncs  beltéri tesztelésére szolgál. A VT-TRACTOR teljesítményének igazolására több mint 200 abroncsot vizsgáltak meg (beltéri, kültéri és terep).

Az  500 főből álló mérnök, vegyész, technikus és segéd személyzet a TCE-nél három fő feladatot lát el: 

1)             Személygépkocsi, haszonjármű, kamion, busz és mezőgazdasági abroncsok tervezése és fejlesztése az európai vevők igényeinek kielégítésére;

2)             Folyamat és berendezés tervezés az európai hat Bridgestone gyár számára;

3)             Az ISO-9000, QS-9000  és az  ISO-14000 kielégítésére szolgáló minőségbiztosítási rendszer.

A VT-TRACTOR abroncsot a TCE mezőgazdasági részlege fejlesztette ki, amely teljes egészében mezőgazdasági termékekkel foglalkozik.   A csoport a VT-TRACTOR két fő jellemzőjén dolgozott:  a VT szabvány és a Keskeny konstrukció .

Kiemelkedő oldalfal rugalmasság (VF)

A VF szabványt a VT-TRACTOR  fő jellemzőjeként dolgozták ki. A VF pneumatikus abroncs szerkezetet jelent, amelynél a karkasz sokkal ellenállóbb, mint a megfelelő normál abroncsoké*.   

A normál abroncsokkal összehasonlítva, a VF szabvány fő előnye, hogy a VT-TRACTOR a terepen alacsonyabb nyomáson dolgozhat, ami csökkenti a talaj tömörítését. A jármű nagyobb terheléssel közlekedhet a közutakon, ami kevesebb szállítási ciklust jelent. Végül, a terepről a közútra történő átmenetkor nagyobb sebességre képes, mert a terhelés kapacitás független a sebességtől, így az abroncsnyomást  sem szükséges korrigálni.

* ECE R106 par. 2.20.1. szerint

Keskeny konstrukció

A VF egyéb előnyei mellett a VT-TRACTOR a normál felnire szerelhetőség révén külön előnyöket nyújt. A VF abroncsok valóban szélesebb felnit igényelnek, ami a normál abroncsokról a VF-re történő áttéréskor új felni megvásárlását teszi szükségessé. Ugyanakkor az E.T.R.T.O. –nál (Európai Gumiabroncs Szövetség) – NRO (Keskeny konstrukció) néven - új Kísérleti Szabványt vezettek be, amely lehetővé teszi az általában szélesebb VF felnit igénylő VF abroncsok számára  a normál felnire történő felszerelhetőséget* is. 

* Az NRO jelzésű abroncsokkal és a VT-TRACTOR termékeken alkalmazható teljes perem szélességekkel kapcsolatos további részleteket illetően forduljon a  Bridgestone értékesítőinkhez.

Gyártás  Puente San Miguel-ben

A gyárban az irodai és raktár személyzettel együtt megközelítőleg 400 személy dolgozik mintegy 100,000 m² területen.  A VT-TRACTOR egyedüli gyártója, a PSM a gyártást a múlt évben kezdte meg a termék 2014 őszi, európai piaci bevezetésének támogatására.

Enrique Luzán, a Puente San Miguel gyár igazgatója a Bridgestone döntését, amely szerint az új abroncs gyártásához a Puente San Miguel gyárat választotta, úgy jellemezte, hogy az „annak a biztos jele, hogy a Csoport a gyár és a helyi közösség melletti erős elkötelezettségét igazolta”.

A Bridgestone, a világ vezető mezőgazdasági abroncs gyártója

A Bridgestone-nak a legendás Firestone márkák segítségével évtizedekig sikerült a mezőgazdasági abroncs szegmens élvonalában maradnia. A hosszú előtörténetnek és az erőteljes hagyományoknak köszönhetően a Firestone a világ vezető mezőgazdasági abroncs márkájává vált és Európában erős jelenléttel rendelkezik.  A jelenlegi Firestone család fejlesztése és bővítése lehetővé teszi a Bridgestone számára a jelenlegi traktor abroncs piac mintegy 95%-ának lefedését.  Az új Bridgestone márkájú  VT-TRACTOR a legfejlettebb mezőgazdasági abroncs szegmens igényeit elégíti ki és a Bridgestone számára teljes termék portfóliót biztosít a piaci igények Firestone termékekkel történő kiszolgálásához mind a normás IF kategóriák, mind a Bridgestone VF kategóriájú termékek területén.

Média információ: Károlyi Kata +36 20 346 9938