Az új R-STEER 001 és R-DRIVE 001 abroncsot arra fejlesztették, hogy a flották változtassanak rövidtávra tervezett üzemi körülményeiken és az abroncsok többféle felhasználásra is alkalmasak legyenek a regionális alkalmazásban az országúti és terep felhasználásig.

A „regionális” felhasználás, mely kb. 42 százalékát teszi ki a teljes teherabroncs piacnak, is többféle járművet foglal magában – általános teherautókat, tartálykocsikat, hűtőkocsikat, autóbuszokat, valamint olyan speciális járműveket, mint a fa- és szemétszállító autók – tovább bővítve a felhasználás választékát.

A változatos piaci igények kielégítésére nagyobb teljesítménnyel tervezte a Bridgestone az R-STEER 001 és R-DRIVE 001 teherabroncsot az eltérő körülményekhez és a szélesebb körű alkalmazáshoz, a teljesítmény és a biztonság feláldozása nélkül. Ezek az abroncsok könnyebben megbirkóznak az alacsony nyomással és a túlterheléssel is, ami a Bridgestone felmérései szerint gyakori jellemző a mai változatos működési feltételek között.

Hosszabb élettartam és fokozott futózhatóság

Az R-STEER 001 és R-DRIVE 001 teherabroncsot 50 és 1.000 km közötti utakhoz tervezték, 5 százalékos on/off alkalmazáshoz olyan vevőknek, akik nagyobb futásteljesítményre és kisebb kilométerre eső költségre vágynak.

Teljesítményjellemzők: hosszú élettartam kiegyensúlyozott gördülési ellenállás-koefficienssel, kiváló vonóerő az R-DRIVE 001-nél, fokozottan tartós abroncsszerkezet a maximális futózhatóság érdekében és fokozott újravághatóság a korábbi R297 és M729-cel szemben.

Speciális gumikeverék technológia

A Bridgestone mérnökei a cég által szabadalmazott NanoPro-Tech™ gumikeveréket alkalmazták, mely csökkenti az abroncs forgása közben fellépő energiaveszteséget a felső keverékrétegben. Ez kisebb gördülési ellenállást eredményez, és ezáltal tartósabbá és a kopással szemben ellenállóbbá teszi az abroncsot a teljesítmény feláldozása nélkül.

A korszerű futómintázatot a Bridgestone legfejlettebb technológiáinak felhasználásával tervezték: összekötőelem a mintablokkok között a forgásirány kötött R-DRIVE 001–en a fokozott merevségért és a hosszabb élettartamért; lapos abroncsváll az R-STEER 001-en a kanyarstabilitásért és a hosszabb élettartamért, kőkivetőkkel a fokozott futózhatóságért és kettős mikro-mintaárok technológia a jobb nedves és téli irányíthatóságért.

„Az új R-STEER 001 és R-DRIVE 001 teherabroncs megőrzi elődei jó teljesítményét, de nagyobb tartósságot biztosít a flottáknak változatos körülmények között, elődeiknél kisebb kilométerre eső költségen” – nyilatkozta Harald Van Ooteghem, Senior Manager, Marketing Planning, Commercial Business Unit, Bridgestone Europe.

A 18 EU országban végzett terepfelmérés, mely a nehéz út és terep felhasználástól a 100 százalékos országúti alkalmazásig terjedt, bizonyította az R-STEER 001 és R-DRIVE 001 fokozott tartósságát, futózhatóságát és újravághatóságát, megőrizve a prémium Bridgestone teherabroncsok teljesítményét.

A Bridgestone R-STEER 001 és R-DRIVE 001 teherabroncsok 2012. októbertől fokozatosan kerülnek bevezetésre Európában, kezdetben a regionális alkalmazásra legjellemzőbb, 315/80R22.5 méretben. Ezt később további méretek követik.

Médiainformáció: G.Meylemans: +32 2 714 68 40