A Truck Point által végzett szolgáltatással a figyelmet igénylő abroncsok nem csupán azonosíthatók, de ismét csúcsformába hozhatók. A flotta számára a két fő előny az optimális üzemanyag felhasználás és a meghibásodások számának csökkentése. Tanulmányok igazolják, hogy az alacsony nyomáson futó abroncsok fokozzák az üzemanyag fogyasztást és így a CO2 emissziót is. A 9 bar ajánlott nyomású abroncsok 7 bar esetén 5%-kal magasabb fogyasztást eredményeznek. "Belső tanulmányokból ismerjük, hogy a flottáknál az abroncsok  átlag  25%-a legalább 10%-kal alacsonyabb nyomással futnak, míg 5%-uk legalább 20%-kal kisebb nyomású" mondta Neil Purves a Bridgestone Europe Üzleti Innováció, Kereskedelmi Termék Részleg vezetője. "Az  'átlagos' nyomás helyzet esetén a flotta fogyasztása 0,6%-kal lehet magasabb annál, mintha minden abroncs az ajánlott nyomással futna". A közúti meghibásodásokat gyakorta okozzák a lassú defektek: egy behatoló szeg napokig, sőt hetekig a helyén maradhat, mielőtt észlelhető nyomásesést okozna. A szivárgás gyakran nem vehető észre és az abroncs mindaddig működik, míg a gyors nyomásesés be nem következik. Ilyen esetekben a közúti defektek költségesebbek mint a rendszeres abroncs csere, de a jármű a a javításig áll és az abroncs köpeny értéke elvész. Továbbá, az abroncs defekt nagyobb abroncs darabok elvesztéséhez vezethet , ami a közúton másokat veszélyeztet.

“A Bridgestone TPMS rendszer gyakorta mutat behatolás okozta lassú szivárgásokat, ami helyszíni javítást tesz lehetővé, elkerülve így a költséges közúti leállásokat" mondta  Neil Purves, Bridgestone Europe.  A jobb üzemanyag felhasználással és a kevesebb leállással járó előnyök mellett az optimális nyomással futó abroncsok hosszabb kopási élettartamot nyernek és a köpeny is jobb állapotban marad az újrafutózáshoz.

Az Európában az elmúlt évben több ezer Bridgestone TPMS szenzorral lefolytatott teszt világosan igazolta ezeket az előnyöket:  “Azonnal érdeklődni kezdtünk amikor hallottunk erről a rendszerről " mondta   Peter Eriksen, a CKD műszaki igazgatója, aki  az egyik olyan vevő, aki Bridgestone TPMS-t használ. “Ennek a nagyon egyszerű készülékneknek Dániában, Svédországban és az Egyesült Királyságban az Arla jármű abroncsokon  történő  használatával 350 000 liter üzemanyagot sikerült évente megtakarítani  és 945 tonna CO2 emissziót elkerülni. Ezen kívül a defekteket is hamarabb észleljük, ami segít elkerülni a közúti leállásokat.  ” 

Rendszer ismertetés

A rendszer szelepre szerelt szenzort tartalmaz, a flotta központban pedig vevőberendezés, felhő alapó adatrendszer és az abroncs szolgáltató  foglal helyet. 

A kisméretű szenzor szabadalmazott, alacsony energi fogyasztási tecnológiát alkalmaz és 6 mp-enként ad ki jelet, miközben az akkumulátor élettartama 3 év. Az optimális illeszthetőség érdekében három változat létezik a kamionon vagy a buszon található kerekek pozíciójának függvényében. A szenzor nyomás és hőmérséklet adtokat és azonosítót szolgáltat, ami az illető járműhöz és kerék pozícióhoz korrigálja a nyomást.  

A kapu vevőkészülék 4 toronyból áll, amelyek vezeték nélküli kapcsolatban állnak és akkumulátorról üzemelnek (napelem feltöltéssel). Amint a Bridgestone TRMS szenzorral ellátott jármű áthalad a kapun, a vevő veszi az abroncs adatokat, majd azokat rendszeres időközönként a Bridgestone központi adatbázisba juttatja. Ha túl alacsony abroncs nyomást érzékel, ezt az adatot azonnal továbbítja. 

A kézi vevőkészülék lehetővé teszi a  TPMS együttműködését a Bridgestone T2i rendszerrel;  különösen hasznos olyan helyeken, ahol a kapu megépítése nem célszerű. 

A központi  T2s adatrendszer a kapuról vagy a T2i-ből kap adatokat, majd az azonosítót a megfelelő flottához, járműhöz és kerékhez  rendeli és meghatározza az ajánlott nyomást. A nyomásmérés jelzi, hogy az abroncs igényel-e normál karbantartást vagy sürgős beavatkozást.  

Ha sürgős beavatkozás szükséges (pld. a nyomás 20%-kal az ajánlott alatt van), akkor automatizált üzenetet küld a flottához és a szolgáltatóhoz, akik koordinált módon eldöntik, hogy a járművet le kell-e állítani és át kell -e vizsgálni.   

A Bridgestone flotta szolgáltatóját kioktatják a bejövő üzenetek értékelésére és a megfelelő időben meghozandó megfelelő döntésekre.